Hågelbyparken

Hågelbyparken är Botkyrkas folkpark som är öppen för alla. Högtidsfirande, uppskattade evenemang och roliga aktiviteter året runt – den stora parken fylls med mycket kul!

På valborg flyter brasan på vattnet, Sveriges nationaldag den 6 juni firas med pompa och ståt och på midsommar är det dans runt stången med Slagsta Gille. På scenen kan du även njuta av konserter och varje sommar bjuder några av Sveriges bästa dansband upp till dans på den stora utomhusdansbanan. Här visas också barnteater i samarbete med Botkyrka Riksteaterförening med stöd av Botkyrka kommun.

Många föreningar och organisationer arrangerar högtider, festivaler och konserter under året och vi är stolta att kunna erbjuda en öppen och välkomnande folkpark för alla.

Fastigheterna och marken ägs av Botkyrka kommun. Upplev Botkyrka sköter om fastigheterna, parken och evenemangsverksamheten. Café Anna Giertz, parkkiosken och verksamheten på Hågelby hus drivs av Clasing catering AB.

Mat och fika
Om du blir hungrig eller sugen på något gott under dagen finns det mycket att välja på. Café Anna Giertz serverar vällagad mat, goda bakverk, nybryggt kaffe, glass och annat gott. I parkkiosken hittar du enklare mat och fika som korv med bröd, kalla drycker, glass och snacks. Vi öppnar också upp ett fönster på Hågelby hus och serverar smarriga hamburgare. Runtom i parken finns dessutom flera food trucks som säljer mat och sötsaker.

Med reservation för ändringar.